Loteries i Apostes de l' Estat (LAE) ha llançat la campanya publicitària per al Sorteig de Reis, que se celebrarà el 6 de gener, i que aquest any porta, per primera vegada, un premi "excepcional" de 40 milions d'euros a un dècim, segons va explicar la presidenta de LAE, Inmaculada García.
"Ha de coincidir el número, la fracció i la sèrie", va explicar García durant la presentació de la campanya a la seu de LAE a Madrid. Aquestes són les condicions necessàries per endur-se el premi especial de 40 milions d'euros. La resta de premis es mantenen igual que l'any passat amb un primer premi de 2 milions d'euros a la sèrie, un segon de 750.000 euros a la sèrie i un tercer de 250.000 euros a la sèrie.
En total, l'emissió del Sorteig de Reis és de 800 milions d'euros, dels quals el 70 per cent es destinarà a premis, que representa un total de 560 milions d'euros. L'emissió és de 40 sèries de 100.000 bitllets cadascuna.
Segons va explicar García, LAE ha volgut "innovar" aquest any amb el premi de 40 milions a un dècim per donar "rellevància" a aquest Sorteig de Reis ', el segon en importància després del de la Loteria de Nadal. "Esperem que compleixi el seu objectiu, que és augmentar les vendes" , va indicat la presidenta de LAE.
La campanya de publicitat , "tot un repte "
La campanya de publicitat ha suposat "tot un repte", perquè des que es va aprovar la Llei del Joc no és possible utilitzar nens per anunciar sortejos. "Anunciar el Sorteig del Nen sense nens és tot un repte".
Per salvar aquesta dificultat, Loteries va apostar per un anunci "molt entranyable" protagonitzat per dos persones grans que després de passar-se totes les festes nadalenques envoltats de fills, néts i besnéts parlen d'anar-se?n "a buscar el Nen". La campanya, més curta que la del Sorteig de Nadal, ha tingut un cost de producció de 134.507 euros , segons va informat García .